sort proizvodi

Најновије вести и обавештења

by

Уређење спољашњег простора

Уређење спољашњег простора и изградња прилазне рампе у нашем објекту у Азбресници.

by

Пажљивкова смотра

Дана 14.09.2024. године одржано је такмичење у познавању знања о саобраћају. Учествовала су деца припремних предшколских група ПУ „Полетарац“ Мерошина. Сви учесници су добили захвалнице за учешће на такмичењу.

by

У склопу пројекта „Инклузивно предшколско васпитање и образовање“ Министарства просвете, науке и технолошког развоја, у радној 2023/24.год. у месту Азбресница (општина Мерошина) одржавале су се радионице за децу узраста 3-5,5 година, која не похађају вртић. Наиме, Азбресница је једно од 7 насељенеих места у општини Мерошина, у којима се спроводи програм Грантова Министарства просвете, са циљем обезбеђивања локалних услуга за децу и родитеље из осетљивих друштвених група. С обзиром на велику заинтересованост и задовољство родитеља и деце овим програмом, као и велики број деце предшколског узраста којој због удаљености није доступан вртић, покренута је иницијатива за проширење Мреже предшколске установе (ПУ) „Полетарац“ Мерошина, отварањем још једне васпитне групе у Азбресници. Локална самоуправа као оснивач ПУ усвојила је ову иницијативу Одлуком Скупштине општине Мерошина, чиме је породицама са децом предшколског узраста олакшана доступност предшколског васпитања и образовања, и истовремено обезбеђена одрживост пројектних резултата Министарства просвете. Дана 15.11.2023.год. званично је почела са радом нова васпитна група „Сунце“ у Азбресници за децу узраста 3-5,5 год. на полудневном боравку. Тиме је ПУ „Полетарац“ Мерошина добила још једну васпитну групу којом се повећава обухват деце овог узраста и обезбеђује доступност предшколског васпитања и образовања за децу из удаљених насеља. Отварању су присуствовали председник привременог органа општине Мерошина – Саша Јовановић, његов заменик Оливер Илић и члан привременог органа општине Мерошина, Виолета Пауновић. Том приликом званичници су запосленима ПУ „Полетарац“ пожелели пуно успеха у раду, а деци пуно игре, забаве, дружења и учења.

by

Обележавање Дечије недеље „Велико срце деце Србије“

Обележавање Дечије недеље започело је у понедељак 02.10. свечаним отварањем у сали Народне библиотеке Мерошина обраћањем од стране председника општине Мерошина Саше Јовановића и перформансом дечјих песника у коме су учествовала деца из више васпитних група ПУ „Полетарац“ Мерошина“. Током трајања Дечије недеље деца су се дружила са дечјим песницима заједно са децом нижих разреда ОШ „Јастребачки партизани“. Организован је пријем деце из више васпитних група код председника општине, уз посету скупштинској сали, Полицијској станици, ,Црвеном Крсту и Народној библиотеци у Мерошини (Дан отворених врата). Такође, саобраћајни полицајци у сарадњи са Црвеним крстом посетили су децу у истуреним одељењима установе и демонстрирали правила понашања у саобраћају. Деца и васпитачи свих васпитних група учествовали су на конкурсу „Слагалица пријатељства“ и заједничке радове објављивали на друштвеним мрежама. У петак обележавање Дечије недеље се традиционално завршило маскенбалом све деце ПУ “Полетарац“ Мерошина која су свечаним дефилеом од школе „Јастребачки партизани“ до платоа Народне библиотеке Мерошина, уз игру, песму и дечју представу указала на значај дечјих права које треба поштовати сваког дана.

by

Зрно

Васпитач: Мирјана Јовановић Група деце пред полазак у школу (25) Назив теме: „Зрно“; „Зрно по зрно погача“ Идеја за провокацију јавила се још крајем лeта по доласку са годишњег одмора, сви су приметили да је поред направљене чесме у дворишту вртића никао кукуруз. Повод за отварање пројекта је био боравак деце која су уочила кукуруз код чесме, опипавали су кукуруз, листове, одакле је никао, шта се десило, зашто је баш ту и на крају смо дошли до тога да радимо пројекат „Зрно“. Уношењем стабљике кукуруза (шушке), класа, зрна, разних житарица, заинтересовала сам децу да даље истражујемо. Од разног зрневља заједно смо осликавали слику по свом избору. Шаљем писмо родитељима да радимо пројекат „Зрно“ Игрјући се зрневљем и канапом дошли смо до идеје да радимо скуп. У договору са децом и родитељима деца су од куће донела зрневље и заједно смо засадили житарице где смо сви заједно пратили њихов раст. Разговарала сам са родитељима да ли могу у договору са својом децом да одраде слику са зрневљем по њиховом избору. Деца су код куће са родитељима од разног зрневља лепила прво слово свог имена, ликове из цртаћа, цвеће, дрвеће, сунце. Стефан, чији је тата проф географије, урадио је карту Света. Да би што више сазнали о житарицама посетили смо Народну библиотеку где су нам понудили књиге и енциклопедије које су нам помогле у даљем истраживању. Деца су показала интересовање за књиге, а нарочито бајке. Пажљиво су слушали бајку Принцеза на зрну грашка. Сетили смо се шта то беше Бајка? И шта је грашак? (зрно). Исцртавањем затворених, отворених, правих, кривих линија, деца су разним зрневљњм правила слике. У присуству родитеља заједно са васпитачима мешовитих в.г. радили смо на уређењу дворишта. Правили кућу од кукурузовине, сензорну стазу од разних материјала међу којима је и класинка кукуруза. Деца су ту прилику искористила да покажу родитељима шта је све никло у чашама које су засадили на почетку пројекта. На крају акције родитељи су добили похвалницу као подстицај за даље учествовање у нашим заједничким акцијама. Уношењем контура од тоалет папира правили смо сталак за оловке користећи разно зрневље. У разговору са децом да можемо од кукуруза- кокичара да добијемо кокице дошли смо на идеју да кокамо кокице у кухињи вртића. Идеју смо реализовали, кокице су биле укусне, а деца срећна. На иницијативу деце да пластелином истражују шта све могу на ову тему да вајају, било је разних идеја, клип кукуруза, ...... дечак В.Т. вајао је млин. У часопису „Мали Витез“ пронашли смо веверицу, секли, лепили, бојили. Истраживали смо њен живот на дрвету, чиме се храни, шта по њиховом мишљењу највише воли да једе Заједно са психологом деца су исцртала мапу где су били, и где би волели да иду. Неко од деце на мапи је уцртао продавницу здраве хране, тако да смо одмах организовали посету. Продавачица нам је испричала шта све од зрневља има у радњи, за неко зрневље деца су први пут чула, неку децу мучили су називи појединог зрневља, тако да смо имали и говорну вежбу. Приближавала нам се Нова Године и долазак Деда Мраза, са децом из мешовите групе организовали смо прављење украса за јелку од кутијица, шишарки и зрневља. Уношење ваге била је нова провокација, деца су мерила зрневље и друге предмете из наше собе, уочавали су шта је лакше, а шта теже. Деца знају да се хлеб добија од пшенице, сад их је интересовало какво се брашно добија ако се самеље кукуруз и какав је хлеб од тог брашна. У кухињи смо од кукурузног брашна пекли проју коју су деца касније и појела. Разговарали смо о укусу и оштрини кукурузног брашна. Деца су у договору са родитељима донела рецепт онога што највише воле да једу, а нека деца су донела и своју омиљену посластицу. У просторијама вртића деца гледала представу „Деда Мраз и зечићи“ У новогодишњем духу правили смо и честитке једни за друге. Деца су учествовала у уређењу просторија за доделу новогодишњих пакетића. У знак захвалности што долази Деда Мраз и доноси пакетиће, деца су научила пар стихова и кореографију за омиљене новогодишње песме. Затварање пројекта протекло је тако што смо пекли ролнице са вишњом (избор деце) и сећали се о чему смо све говорили током овог пројекта. Користили смо процесни пано и мапу коју су деца цртала.

by

Ја на сцени

ВГ ,,Твити’’ Место: Крајковац Узраст деце: 5 И 6 година Васпитач: Славица Сибиновић ЈА НА СЦЕНИ У насем селу је одржана пројекција филма ,,Анатема”, аутора учитеља Микице Кулића. Тај филм је изазвао велику пазњу И интересовање местана И деце. Глумци у филму су управо наси другари, деца из сколе. Отуда велико интересовање деце из насе васпитне групе за сцену, глуму И како је то бити на сцени. Као провокацију, одводим децу у Дом културе у Кованлуку. Дом културе поседује сцену, позорницу. Деца испитују сцену. Ста је на сцени, иза сцене, седе на месту публике. Показују интересовање, прија им пазња док несто изводе на сцени. Ту су у И наси другари из ВГ,,Пчелица”. Заједно наступамо, представљамо се песмом, игром, скечевима. Једни смо другима публика И подршка. То нам је био добар показатељ да се требамо позабавити сценом И покренути пројекат под тим називом. Настављмо са активностима везаним за сцену И наступима на сцени. Представљам деци гињол лутку И изводим шаљиву представу. Деца показују велико интересовање. Овај пут на другачијој сцени, мањој сцени, у нашем вртицу. Пишемо писмо родитељима, позивамо их на сарадњу. Позивамо их да истражују са нама, да предлажу, да помажу, да наступају…позивамо их да нам се придруже. Такодје крећемо полако са формирањем почетног паноа. Кроз слободну игру, располозивим ресурсима, формирали смо сами сцену и у двористу вртица. То нам је дало идеју да позовемо родитеље И да заједно направимо јос бољу сцену од ове наше. Коју моземо користити заједно са другарима из школе. Родитељи су се одазвали позиву. Врло брзо смо И испробали нашу ново направљену сцену. И то, приликом посете Маје Радоман Цветићанин и представника Народне библиотеке. Били смо на сцени И први пут глумили пред нама непознатим људима, ново искуство за нас. Ту су били И наши другари из школе са којима се одлично дружимо И сарађујемо. У наше ,,сценирање’’ убацили смо И костиме. То је код деце изазвало још веће интересовање за сцену али И за сам тај део да они буду на сцени И да глуме. Па смо донели одлуку да назив нашег пројекта променимо. Уместо ,,Сцена’’, назваћемо га ,,Ја на сцени’’. Сваки пут када наше представљање на сцени допинумо костимима, деца врло позитивно реагују. Тако је Е.С. изјавила: ,,Васпитачице, ово ми је најсрећнији дан у вртићу, обожавам да глумимо”. В.Р. је рекла:,, Сликај ме васпитачице, пошаљи мојој мами, желим да ме види у костиму”. Научили смо да нису само глумци заслужни за све што се дешава на сцени. Научили смо ко је све И иза сцене. Ту су тон мајстори, мајстори светла, кројачи, сценографи И још много неопходних људи да би се једна представа одржала . Све то смо учили из књига које смо узели из библиотеке, а планирамо И да посетимо позориште И све то видимо уживо. До тада направили смо сцену у радној соби, сценске завесе И покушали да се ставимо у улогу шаптача, сниматеља… Научили смо да је за сваку представу на сцени неопходна И сценографија. Пробали смо да будемо И сценографи. Научили смо да постоје разне врсте сценског натупа. Да се на сценама не одрзавају само дечије представе. Већ И балет, пантомиме, наступи оперских певача… У томе су нам пуно помогле информације са интернета. Приметили смо да је у дечијим представама много различитих лутака. Истражили смо И научили да постоје: марионете, лутке на штапу, гињол лутке…Пробали смо да направимо неке од њих. Затим смо позвали родитеље на дружење, да заједницким снагама правимо лутке на штапу које моземо користити кроз пројекат. Све те лутке су нам користиле касније, биле су на сцени, правили смо им дворце, мењали хаљине. Све то нас је водило И у истразивање неких других ствари.Запитали смо се на пример, од чега је принцезин дворац, да ли је камење у облику коцке, тражили смо разлику измедју коцке И квадра, запитали се како реагују глина а како пластелин на собној температури…? Кроз игру смо истразивали И учили. На свакој сцени има много костима, научили смо да те костиме шију кројачи, смишљају их костимографи.Током пројекта И ми смо правили костиме али најчешће од папира или од разних природних материјала. Међутим, једнога дана били смо прави кројачи И шили на правој шиваћој машини И тако направили костим вештице. Током целог пројекта интензивно смо се друзили са ВГ,,Пчелице’’, са њима смо измедју осталог два пута ишли у природу. Једном смо шетали обронцима Малог Јастребца, други пут смо посетили Крајковачко језеро. Током тих дружења покушавали смо да истражимо да ли моземо да имамо сцену у природи, И истразивали смо ста све моземо ставити у теглу у складу са пројектом друге групе. Било је ту доста запитаности, зачудности, дивног дружења а и заљубљивања. Посетили смо И породицу Стаменковић И видели необицан аутомобил који такодје мозе бити део сцене. Замислили смо да смо на сцени И да се возимо великом брзином. Током пројекта на нашој сцени извели смо многе бајке. На идеју наше другарице, одлуцили смо да једну бајку И илуструјемо. Д.Ј. је рекла:,,Волела бих да ми нацртамо сцене из бајке, онако како их ми замисљамо док слушамо”. Покушали смо да направимо И најмању сцену у вртицу, направили смо И марионете за ту сцену. Уз помоц марионета смо везбали моторику И ускладјивали кретање ,,коза” на сцени. И уједно се лудо забављали. Посто смо назив пројекта променили у ,,Ја на сцени’’ хтели смо родитељима да се представимо на нашој сцени. Представили смо им се традиционалним песмама И игром обучени у народну ношњу. Схватили смо да сцена није само за песму, игру И глуму. На нашој сцени смо организовали И квиз. Медаље смо сами правили. Такмичили смо се са другарима из групе,,Пчелица’’. Како су нам се приблизавали новогодишњи празници кренули смо нашу сцену да обогаћујемо новогодишњом сценографијом. Сви смо учествовали сем једног друга који је рекао да жели само да посматра. Били смо јако задовољи како је све испало И како је изгледала наша сцена када нам је дошао Деда Мраз. Родитељи су нам се придрузили у уредјењу сценографије И направили делове исте од природних материјала. Наши панои су се све више попуњавали, процесни пано је био скоро попуњен. Пред саму Нову годину, организовали смо фотографисање као прави глумци, деца су са задовољством позирала. Осећали су се као праве мале звезде. Пројекат смо прославили И завршили га одласком у Луткарско позориште. Заједно са родитељима смо гледали представу ,, Била једном једна зима”. Реакције деце И родитеља су биле врло позитивне. Видели смо како изгледа права позорница. Деци је поред саме представе био интересантан ефекат појачавања И смањивања светла у сали. К. С. је рекла:,, Када појачају светла, мени се чини да ми придју ближе И да гласније говоре”. Након представе смо се сликали са глумцима И могли смо да им видимо костиме изблиза. Све у свему, један интересантан завршетак нашег малог путовања кроз пројекат.

Претражите вести

Александар Станисављевић

Председник општине Софтарт

email

Вртић Полетарац

place Нишка 2, 18252 Mерошина, Србија

local_phone +381 18/4892-044

email poletaracmerosina@gmail.com

local_printshop

access_time Понедељак - Петак 06:00 - 16:30

  • keyboard_arrow_right
  • prod check
    check