sort proizvodi

Најновије вести и обавештења

by

Мој кућни љубимац

Група мешовита Узраст 3 до 5,5 година Вртић ПУ Полетарац Место Мерошина Васпитач Милена Јоцић 12.10. Посетили смо породицу Николић, и видели интересантне кућне љубимце. Деца су почела да причају о својим кућним љубимцима и тако смо се договорили да покренемо пројекат МОЈ КУЋНИ ЉУБИМАЦ Дошла сам на идеју да свог кућног љубимца донесем у вртић. Деца су се заинтересовала: Где живе папагаји? Да ли их има у природи? Да ли могу само да брину о себи, или им треба помоћ човека. Послала сам писмо родитељима Девојчица Х.М. предложила је да заједно гледамо филм о папагајима ПЛАВА ПТИЦА који је гледала заједно са родитељима. Мапа нам је помогла да видимо где живе папагаји. Од различитих материјала правили смо кавез за птице, хранилице, папагаје. Заједно смо правили почетни пано. Посетили смо сеоска домаћинства и разгледали њихове кућне љубимце. Приликом посете породице Стојиљковић билже смо се упознали са расом пса Шар планинац. Тадијин тата изврстан познавалац ове расе пса говорио је деци они су га слишали и постављали питања. Деца су заједно са родитељима истраживали о раси пса по избору и после то причали другарима.Овом приликом упознали смо многе расе пса. Девојчица С.С. и дечак В.М. доносили су своје љубимце у вртић. Вајали смо љубимце од пластелина и глинамола, правили смо поводац за пса. Деца су доносила плишане играчке и играли се с њима. Деца су уз помоћ родитеља правила кућицу за пса. Девојчица М.С. изразила је жељу да се ближе упознамо са њеним кућним љубимцем – МАЦА. Заједно са деда Мразем затворили смо, прославили и испратили пројекат МОЈ КУЋНИ ЉУБИМАЦ.

by

Моје тело

Прича о пројекту „ ,Моје тело “ „Шта све може моје тело?“ Васпитна група: група у години пред полазак у школу „Вилинград“ Доња Расовача Васпитач: Горица Ранчић Време трајања пројекта: 13.01.2022.-12.05.2013. За време јутарњих вежби деца су разговарала о значају вежбања за раст и развој тела како би привукли млађе другаре али их је привикло Викторово пуцкетање прстима. Сви су се питали шта се то дешава са коштицама испод коже. Зачудно им је било то ломљење прстију. Н.З. са чуђењем пита “Да ли га то боли васпитачице?” Мој одговор је био “Не, не знам нисам рентген, питајте њега”. В.М. је одговорио “Не, тако сам навикао”. Сви су показали интересовање…. Т.П. “То није здраво!” Н.С. “То ме јежи!”, А.М. “Кад бисмо могли да видимо шта је унутра !”, Н.З. “Другари можемо да узмемо енциклопедију, тамо има све!”. Уследило је листање енциклопедија. Дечје интересовање смо продубили доношењем рендгенског снимка и енциклопедије од стране Н.З. На изненађење свих нас провокацију су пронашла деца у сарадњи са својим родитељима. А.М. је од ролни папира направио “костурка” уз помоћ маме, а Н.З. је донела постер “Људско тело” и рендгенски снимак . Ђ.М. је од ролни папира направио људско тело уз помоћ тате. Т.П. је уз помоћ маме направила костурка од штапића за уши, што значи провокацију су сами пронашли а додатно су их инспирисали (модели) реквизити из биолошког кабинета Југбогдановачке школе које је позајмила васпитачица Сандра. Видевши моделе срца, мозга, бубрега на полици деца су показала велико интересовање. Уследила су многобројна питања … “Зашто је овакав мозак, да ли то стварно овако изгледа?” Н.З. “Шта мозак ради док спавамо?” Т.П “Мени ово не личи на срце!” А.М. “Где овде тече крв?” А.С. Показало се да је њихово знање површно те смо се договорили да започнемо заједнички истраживачки пројекат и сазнамо што више о свом телу, како функционишу унутрашњи и спољашњи органи и шта утиче на раст и развој. Провокација је прихваћена од стране деце, наше истраживање почиње слањем пројектног писма родитељима. Родитељи су нам били од велике помоћи у истраживању. Уважили смо предлоге родитеља како и своје идеје, “Како можемо да сазнамо што више о нашем телу?” . Почели смо од беба, деца су постављала питања и тражила одговоре на иста …”Како су дошли на свет?”, “Како су се родили?”, “Како су дисали?”…… У току истраживања користили смо интернет, енциклопедије, књиге, часописе, сликовнице, 3д књиге о нашем телу. Организоване су разноврсне активности, ослушкивала сам шта деца знају о људском телу и шта желе да науче и које целине желе да формирају. Најпре је формирана просторна целина “Ординација лекара”, у којој су деца одмах почела да се играју. Деца су одмах почела да је користе… Т.П. “Црвено вам је грло, требате сваки дан да долазите да то пратимо!” Н.З. “Шта ћу добити од лекова?” Т.П. “Видећемо, да размислим, температура вам је висока!” И.Д. “Другарица нам је стварно болесна!” Т.П. “Најбоље је дати инекцију!” Т.П. “Ако нећеш милом онда ћеш силом!” И.Д “Нећу ни сируп, одвратан је, имамо га код куће!” Након оформљеног почетног паноа започели смо наше истраживање. Нашег костурка смо правили од теста, васпитачица Сандра је донела тесто. Т.П. је узела друштвену игру, другови су јој се придружили, уследио је разговор, како треба да се укључи мозак? Мозак смо правили од макарона. Учили смо зашто је он најбитније за функционисање нашег тела, како мислимо, које је боје, како изгледа…Такође о другом најважнијем органу, срцу, васпитачица Сандра нам је направила два модела срца које смо заједно бојили. Учили смо рецитације “У срцу моје маме”, “Наше срце наш живот”…“Како дишемо”, уз помоћ направљрних плућа које нам је донео А.М. Радили смо и вежбице “дубоког дисања”, “Колико могу јако да одувам папирић, лоптицу, цевчицу….” Родитељи су нам правили и друге реквизите и моделе, инсталације и слике за наш Пројекат. Овако смо научили “Пут залогаја” што се деци јако допало, куда иде храна коју поједемо, шта се дешава ако не сажваћемо храну довољно, зашто је важно јести здраву храну и разноврсно се хранити?” Уследиле су многобројне активности….. Слагалица „мозгалица“, разноразни огледи у вези хигијене, нпр. „Чист хлеб“, донели смо парчиће хлеба и ставили их у кесу, један хлеб нисмо дирали, други смо додирнули прљавим рукама, трећи нам је „пао“ на под, затим смо оставили да „одстоје“ како би видели шта се то десило хлебићима. Записали смо изјаве деце који су једногласно рекли да ће се хлеб „убуђати и стврднути“, затим смо радили оглед са сапуном и бибером, оглед „Разбежале се бактерије“. Преслушавали смо песмицу „Прљавко“ и играли уз исту. Учили смо „животни пут“ од „бебе до деке/баке“. Обележили смо 8. Март. Свакодневно смо уносили различите материјале најчешће у договору са родитељима. Правили смо „мишићавка“ и учили о важности физичког вежбања. Често смо скакали, провлачили се, правили тактилну стазу и ходали боси, правили полигон са препрекама, трчали, имитирали различите врсте хода.... Причамо о хигијени, учимо о важности одржавања исте. Играмо се и правимо нашу „чаробну сапуницу“. Изводимо вежбице дисања.... Пројекат смо „продубили“ занимањима. Имали смо одличну сарадњу са Локалном заједницом. Посетили смо Дом здравља у Мерошини, фризера, пекара, цвећару, туристичку агенцију где смо „потврдили“ своја знања и умења „ и Шта све може моје тело“.

by

Од ујне до кујне

ОД УЈНЕ ДО КУЈНЕ Васпитач: Мартина Стајић Васпитно образовна група у години пред полазак у школу / полудневни боравак. Васпитна група: „Дуга“ ПУ „Полетарац“ Мерошина. Пројекат „Од ујне до кујне“ развијен је са децеом од 17.10.2022, године до 27.01.2023. године. Повод за пројекат настао је од стране Луке Јовановића који је доласком у предшколско причао о томе како је његова ујна учествовала у емисији „Кухиња мога краја“. Као провокацију донела сма кецељу. Деца су од куће донела кецеље и свакодневно су нешто спр емала. „Ја радим у болници, спремам за болесне супу, воће, поврће. Кад је неко болестан једе воће и поврће“, рекао је Данило. Са родитељима смо правили кухињске елементе од картона. Сазнали смо помоћу чега раде кухињски елементи и чему служе. Пошто је било време зимнице причали смо о томе шта је то зимница, од чега настаје? Одлучили смо да идемо у посету код Даријине маме која је припремала паприку за ајвар. „Ми кући печемо паприку и од те паприке, када је ољуштимо, настаје ајвар“, рекла је Дарија. Од пластелина смо вајали воће и поврће. Уочавали смо разлику између воћа и поврћа и разговарали о томе зашто нам је воће и поврће важно. Можемо да спремамо зимницу за Деда Мраза, рекао је Лука. Одлучили смо да спремамо зимницу за Деда Мраза. Од колаж папира су деца сецкала разно воће и поврће и лепили на папиру у облику тегле. „Можемо да направимо и сок за Деда Мраза. Вероватно ће бити жедан када дође. За новогодишње празнике одлучили смо да правимо разне колачиће. Правили смо наше колачиће од глине. Деца су са родитељима код куће правила јестиве украсе за јелку. „Наша јелка је слатка јелка, рекао је Данило. Ишли смо у комшилук како бисмо правили колачиће за Деда Мраза. Ближи се празник и слава Свети Сава. Деца су од куће доносила брашно и месила славски колач. Пројекат смо завршили сечењем славског колача и прославом славе Светог Саве.

by

Дрво

Предшколска: Установа:. „Полетарац“ - Мерошина Објекат: В.Г„Ђурђевак“ Југбогдановац Група: Година пред полазак у школу Место: Југбогдановац Време трајања пројекта: 10.10.2022-29.12.2022.год. Тема пројекта Прича о пројекту „Дрво“ Васпитач: Јасмина Драгићевић Пројекат „Дрво“ реализован је са децом у периоду од 10.10.2022 - 29.12.2022.год. До покретања пројекта дошло је спонтано. Посетили смо В.Г. „Ципелићи“ у Девчи и на предлог васпитачице С.С. пошли да прошетамо до оближње шуме у том крају. Шетајући тако дрвеће је све више привлачило дечију пажњу. А.С. је именовао дрвеће које је препознавао: „Ово је храст, бреза, топола... деца су га пажљиво слушала. Деца су уживала у природи скупљали су гранчице, лишће, шишарке, орахе. Показивали су занитересованост за дрвеће - шуму“. Као провокацију унела сам у просторију две облице исеченог дрвета, гранчице, кестене, орахе, сличице дрвећа (бор, храст, јела и сл.) које су ми случајно испале док сам на послужавнику од облица носила према деци. Пришли су да скупе сличице и показали заинтересованост, неко дрвеће су препознали, неко нису. Именовала сам дрвеће и читала им занимљивости о њима. Постављали су питања „Н.А.: Како дрво расте?; Н.Ц.:Како настаје плод на дрвету?; П.М.: Како расту гране и лишће?; К.М. Зашто има пуно маховине у шуми?“ Деца су разгледала сличице, и играла се гранчицама дрвећа. Разговарали смо о томе шта они знају о дрвећу. А.Н.: „Служи за разне предмете“; К.М. „Ложи се шпорет“; А.С.: „Праве се дрвена кола и фиоке“. Изјаве деце низале су се једна за другом. Подстицала сам их и охрабривала да испричају своје приче, доживљаје и искуства везана за ову тему. Путем вибер групе продитељи су обавештеи о теми – пројекту. Родитељи су разгледали почетни пано и тaко су информисани о чему њихова деца желе да истражују. Омогућено им је да својим искуством, знањем, стручношћу допринесу истраживању којим ће се деца бавити. У собу су унети полуструктуирани и неструктуирани реални предмети, књиге које ће децу подстаћи на учешће и истраживање. Праћене су и подржаване њихове идеје и иницијатива. Родитељи су унели плодове дрвећа (орах, жир, кестен итд.) Плодови дрвета који су инспирисали децу да заједно осмисле и направе слику „човечуљак“. Засадили смо дрво у дворишту заједно са другарима из мешовите групе „Невен“. Ту су се деца радовала што су учествовала заједно у копању рупе и дошли до закључка да је за сваку биљку (па и дрво) потребна растресита земља, Сунце и вода. Уважавали су предлоге потеклих из свог сазнања или посматрајући одрасле како то раде. Подстакнути доживљајем и непосредним искуством дошли су до сазнања да свако дрво има корен и стабло, а касније порасту гране на којима има пуно лишћа. На крају добијемо и плод, неке плодове можемо користити у исхрани, а неке не можемо. Током заједничког учешћа у садњи садница дрвета, коришћена су смислена правила која сам тумачила и појашњавала. Овим сам им објаснила безбедност правилног коришћења риља (алат за откопавање и вађење земље). Када је дрво засађено отпевали су песмисцу „Засади дрво“. На предлог маме детета Н.А. посетили смо воћњак и сакупили пуно разног воћа и лишћа. Деца су одвојила лист, семе, плод појединог воћа. Мама А.С. нам је предложила да потопимо орахе у воду после неког времена извадимо орахе и замотамо у убрус (очекујемо да орах проклија). Шетајући околином В.Ђ. је направила слику : „Ово је наш вртић, свуда је лишће“; деца су јој додавала гранчице, лишће. Упоређивали су стабла дрвећа. Н.А. је покушао да се попне на гране. У собу смо унели грану отпалу од дрвета и покушали да направимо лишће од папира. Деца су се договарала, радила заједно и помагала једни другима. Омогућен им је избор папира у боји. Њихове иницијативе су прихваћене, подржано је активно учешће сваког детета. Од папира у облику листа отискивали су шаку. Лепили гранчице и тако направили почетно слово свог имена. Истражујући изворе сазнања на интернету смо пронашли слику јежа. Изразили су жељу да видимо о чему се ту ради. То је била прича „Јеж у госте“ где је јеж из шуме посетио свог брата јежа у граду. Није могао, дуго да остане у граду јер му је више пријао живот у шуми где има доста свежег ваздуха. Направили смо „плућа“ од цевчица и балона и дошли до сазнања колики је значај шуме за наше здравље. П.М. је испричала свој доживљај у шуми, како је видела зеца. Нацртали су шуму, животиње које живе у њој (исекли контуре нацртаних животиња) и залепили. Њихове изјаве о животињама су биле занимљиве. П.М. „Волим да сам веверица, она не лови друге животиње.“ На сличан упознали смо се са птицама у шуми и животињама далеких крајева Родитељи су се укључивали, боравили у групи сарађивали и били стално информисани путем процесних паноа. Проводећи време у природном окружењу деца су цртала дрвеће кредом, оцртавали контуру – сенку дрвета, играли се лишћем и гранчицама. Формирали скупове од различитог материјала, покривали лишћем одређени број осликан на бетону. Организовано је уређење дворишта заједно са родитељима и децом. Уз дружење и веселу атмосферу за неколико дана наше двориште је изгледало другачије. Одмах смо то искористили и одлучили да доручкујемо у дворишту. Овај заједнички простор коришћен је за игру и одмор током дана, а родитељи су им се придруживали при доласку и одласку деце из вртића. Организована је и посета столару. Ту су се деца упознала са овим занимањем, шта се све може направити од дрвета, који му је алат потребан. Видели су машине за обраду дрвета и мало „почистили“ усисивачем који је мајстор направио да би очистио радионицу од пиљевине. Добили смо на поклон рестлове/материјал за реализацију теме са децом. Деца су се играла и конструисала користећи различите дрвене предмете, чиме се омогућио доживљај зачудности. Креативно су комбиновали различите предмете, цртали на њима. А.С. „Ово је моја ракета, путујем на Месец можда и горе има нека шума“. А.Ј. Хајде да цртамо „Чудну шуму“. Нацртали су „Чудну шуму“, а онда од канапа направили пут (лавиринт) до ње. Игра „их-окс“, „титрице“, „шах“ ...подстакле су њихов такмичарски дух. „Моја машта може свашта“ – Украшавали су новогодишње јелке и израђивали украсе заједно са родитељима. Направили смо изложбу продукта дечијих активности (процесних паноа) и позвали родитеље да заједно прославимо завршетак ове теме.

by

Уређење дворишта у Девчи

У сарадњи са локалном самоуправом и ЈКП Мерошина уређено је двориште и намештена жичана ограда у делу дворишта које није било ограђено.

by

Крос РТС-а

Крос РТС-а 2023. Дана 22.09.2023. године одржан је Крос РТС-а „Кроз Србију“. Старт је дала министарка Славица Ђукић Дејановић, из РТС-а и Радио Београда 1 у 10.05 сати. Наши предшколци су трчали у школским двориштима, локалним теренима, где су их бодрили млађи другари из предшколске установе, као и старији школарци. Од укупно 102 предшколаца, трчало је њих 84. Најбржи учесници су добили дипломе за прво, друго и теће место, а поука коју смо тог дана научили јесте да „Није важно победити, већ је важно учествовати“.

Претражите вести

Александар Станисављевић

Председник општине Софтарт

email

Вртић Полетарац

place Нишка 2, 18252 Mерошина, Србија

local_phone +381 18/4892-044

email poletaracmerosina@gmail.com

local_printshop

access_time Понедељак - Петак 06:00 - 16:30

  • keyboard_arrow_right
  • prod check
    check